Temat ma skłonić uczniów do analizy wybranych obiektów pod kątem informacji w nich zawartych, kontekstu w jakim dany obiekt zostal stworzony, kodu kulturowego w jakim “jest zapisany” i czytelności informacji dla współczesnego czlowieka. Co trzeba zrobić, aby zrozumieć kulturę, jakie “wewnętrzne wyposażenie” jest do tego niezbędne oraz czy współczesna młodzież rozumie otaczający ją świat? Jak samemu nadać komunikat, nie używając przy tym słów? To zadania na które warto i nalezy poszukać odpowiedzi. Praca na lekcji jest pracą w grupach. Każda grupa otrzymuje inny obiekt (piosenka w języku obcym, tekst pisany z uwzględnieniem wyrażeń charakterystycznych dla danej kultury, obraz ikoniczny, dwa zdjęcia obiektów architektonicznych-Muzeum Żydowskiego Libeskinda, drugi z wcześniejszych epok, zdjęcie czerwono- niebieskiego krzesła Gerrita Rietvelda) Uczniowie analizują obiekt i próbują podać jak najwięcej informacji o nim, skojarzenia jakie przywodzi. Następnie wspólnie uzupelniamy zebrane informacje, analizujemy obiekty pod kątem komunikacji (schemat komunikacji wg. Jacobsona), tworzymy karte pracy w której zapisujemy najważniejsze informacje. Ostatnim etapem, twórczym, mogłoby być stworzenie własnego obiektu przekazującego konkretną informację podaną przez nauczyciela lub wymyśloną przez uczniów.
Osoby, które zgłosiły chęć realizowania pomysłu:
Agata Józefowicz Agata Józefowicz Agata Józefowicz Agata Józefowicz 0 Cezary Czemplik - Koordynator Projektu
4 Trackbacks